slim
samen
werken

Wat is Jira Work Management?

Jira Work Management lijkt erg op Jira Software. Jira Software is echter ontwikkeld voor issue en project tracking van softwarebedrijven, Jira Work Managament is aangepast voor andere teams. Voorbeelden hiervan zijn marketing- of HR-teams. Voorheen werd deze software ook wel Jira Core genoemd.

In dit blog zullen we de verschillen in functies tussen Jira Software en Jira Work Management op een rij zetten.

Lijst

De lijst is uniek voor Jira Work Management en dus niet aanwezig in Jira Software. In de lijst kun je simpelweg zien welke taken er openstaan, aan wie deze taken zijn toegewezen, wat de deadline voor deze taken is en wat de prioriteit van de taken is.

jira work management lijst

Agenda

Ook de agenda vind je alleen in Jira Work Management. De agenda is vergelijkbaar met een agenda zoals iedereen die kent. Deadlines, roosters, to-do’s en afspraken worden weergegeven in de agenda.

jira work management agenda

Tijdlijn

De tijdlijn lijkt erg op de roadmap die in Jira Software ook gebruikt wordt, maar bevat minder informatie. Dit zorgt ervoor dat het overzichtelijker wordt. Op de tijdlijn zijn de verschillende taken en hun beloop weergegeven. Ook kun je zien aan wie de taak is toegewezen en waar in het proces je je momenteel bevindt.

jira work management tijdlijn

Formulieren

Formulieren is wederom een onderdeel van Jira Work Management dat niet terug te vinden is in Jira Software. Je kunt talloze formulieren aanmaken met verschillende functies. Zo kun je bijvoorbeeld een datum prikken, groepen maken of multiple choice vragen maken.

Ook interessant:

Over de auteur: Sjoerd Rienks

Sjoerd is gecertificeerd Atlassian consultant bij Agile Scrum Group. Hij helpt organisaties hun online werkomgeving in te richten. Met een achtergrond in de IT vindt hij het leuk om organisaties niet alleen kennis over te brengen, maar ook praktisch te helpen.