samen
werken
Wat is Jira Work Management?
Jira Work Management lijkt erg op Jira Software. Jira Software is echter ontwikkeld voor issue en project tracking van softwarebedrijven, Jira Work Managament is aangepast voor andere teams. Voorbeelden hiervan zijn marketing- of HR-teams. Voorheen werd deze software ook wel Jira Core genoemd.
In dit blog zullen we de verschillen in functies tussen Jira Software en Jira Work Management op een rij zetten.
Lijst
De lijst is uniek voor Jira Work Management en dus niet aanwezig in Jira Software. In de lijst kun je simpelweg zien welke taken er openstaan, aan wie deze taken zijn toegewezen, wat de deadline voor deze taken is en wat de prioriteit van de taken is.
Agenda
Ook de agenda vind je alleen in Jira Work Management. De agenda is vergelijkbaar met een agenda zoals iedereen die kent. Deadlines, roosters, to-do’s en afspraken worden weergegeven in de agenda.
Tijdlijn
De tijdlijn lijkt erg op de roadmap die in Jira Software ook gebruikt wordt, maar bevat minder informatie. Dit zorgt ervoor dat het overzichtelijker wordt. Op de tijdlijn zijn de verschillende taken en hun beloop weergegeven. Ook kun je zien aan wie de taak is toegewezen en waar in het proces je je momenteel bevindt.
Formulieren
Formulieren is wederom een onderdeel van Jira Work Management dat niet terug te vinden is in Jira Software. Je kunt talloze formulieren aanmaken met verschillende functies. Zo kun je bijvoorbeeld een datum prikken, groepen maken of multiple choice vragen maken.